Teleopieka wspiera szpitale i domy opieki

System Teleopieki to nie tylko wsparcie dla seniorów mieszkających samotnie. Usługa ta zyskuje na świecie szersze zastosowanie współpracując ze szpitalami.

W Anglii Teleopieka poszła o krok dalej w świadczeniu usług i nawiązała już  współpracę z lokalną obsługą szpitalną. Z urządzeń systemu korzystają pacjenci opuszczający szpital.

Rada Hrabstwa Hertforshire postanowiła połączyć nowoczesną wiedzę specjalistyczną z usługami opieki społecznej i technologią, jaką posługuje się system Teleopieki, by zapewnić pacjentom szpitala odpowiednią opiekę poszpitalną i wsparcie po powrocie do domu. Zespół Teleopieki, działającej w tym układzie, stanowią pielęgniarki, terapeuci zajęciowi, pracownicy socjalni, rehabilitanci i lekarze specjaliści.

Nowatorska forma pomocy składa się z :

  • usługi szybkiego reagowania, w której pracownicy służby zdrowia i opieki społecznej reagują w ciągu mniej niż 60 minut na sytuację kryzysową, w jakiej znajduje się pacjent,
  • wirtualnego oddziału wspomagającego osoby narażone na hospitalizację, który zapewnia leczenie w miejscu zamieszkania pacjenta.

Pierwsza grupa działa na podobnych zasadach, jak system Teleopieki oferowany standardowo. Druga grupa to forma pomocy medycznej dla osób, które nie muszą być hospitalizowane. Do szpitali zgłasza się wiele osób, które są chore, jednak ich stan pozwala na ich leczenie w warunkach domowych. Angażowanie lekarza rodzinnego do tego typu przypadków byłoby czasochłonne i kosztowne, dlatego doskonałym rozwiązaniem jest lekarsko-pielęgniarski  nadzór zdalny nad chorym, jaki gwarantuje system Teleopieki. Pacjent wraca szybciej do zdrowia, ponieważ jest cały czas pod profesjonalną opieką medyczną a przebywa we własnym domu, co ogranicza stres i zakażenia związane z pobytem w szpitalu.

Wszystkie zaangażowane w projekt grupy pracują nad zapewnieniem bezpieczeństwa i zdrowia  pacjentom oraz obniżeniem kosztów leczenia.

Rada hrabstwa zwróciła się z propozycją do firmy świadczącej usługi Teleopieki  o udostępnienie przenośnych urządzeń systemu w celu likwidacji problemu przepełnienia na oddziałach szpitalnych. Firma udostępniła szpitalowi sześć zestawów urządzeń z technologią Teleopieki oraz indywidualne sygnalizatory do osobistego użytku, które mają zapewnić bezpieczeństwo pacjentom wysokiego ryzyka.

Pacjenci i pracownicy wpierający przyjęli projekt i sprzęt z ogromnym zadowoleniem. Rada hrabstwa i dyrekcja szpitala mają nadzieję, że nowoczesne, innowacyjne rozwiązania technologiczne pomogą rozwiązać problem nadmiernej ilości pacjentów na oddziałach szpitalnych oraz zredukować ilość przyjęć osób do szpitala.

Pacjenci opuszczający szpital są wyposażani w urządzenia systemu Teleopieki. Lekarze specjaliści zostali uprzednio dokładnie przeszkoleni w zakresie testowania, demonstrowania, instalowania i obsługi sprzętu Teleopieki. Technologia ta ma umożliwić pacjentom wezwanie pomocy w przypadku złego samopoczucia albo innych problemów. Monitorowanie i reagowanie na aktywacje sygnalizatorów, przydzielanych pacjentom opuszczającym szpital, jest natychmiastowo podejmowane przez centrum systemu Teleopieki.

Jeśli pacjent wypisany do domu czuje się dobrze i uzna, że nie potrzebuje już wsparcia Teleopieki, może w każdej chwili zrezygnować z pomocy udzielanej przez system. Pacjenci z przewlekłymi stanami chorobowymi mają możliwość stania się stałymi użytkownikami usług Teleopieki. Wielu pacjentów szpitala decyduje się na dalsze korzystanie z usług systemu, ponieważ cenią sobie gwarancję bezpieczeństwa i spokoju, jaką daje nowoczesna technologia wspomagająca ich codzienne funkcjonowanie.

System wspierania Teleopieką pacjentów wypisywanych ze szpitala w hrabstwie Hertfordshire został już dwukrotnie nagrodzony i wyróżniony przez brytyjskie media lokalne.

Taka forma pomocy dla szpitali byłaby z pewnością również rozwiązaniem dla polskich problemów ze szpitalną służbą zdrowia.